Provoz a objednávání

Snažíme se naším pacientům poskytnou maximální péči. Proto respektujte a dodržujte systém našeho provozu. Zpracováváme nejvíce požadavků ze všech lékařských odborností a snažíme se je pro Vaše pohodlí řešit i distančně.

Povinnosti praktického lékaře a specialisty
Virtuální sestra Emmy
Telefonní linka Hlasu Emmy
Objednávky
Recepty
Provozní řád

Naše ambulance ošetřuje objednané pacienty z důvodů zamezení kumulace pacientů v čekárně. Čas, na který je pacient objednán, představuje čas jeho přítomnosti v čekárně. Snažíme se maximálně dodržovat termín vyšetření. Vzhledem k charakteru a chodu ambulance praktického lékaře může dojít k posunutí času. Děkujeme za pochopení.

Akutní stavy

Na akutní vyšetření se objednáte kdykoliv online přes portál sestry Emmy zvolením požadavku zdravotní obtíže a následně akutního zhoršení stavu. Vyberete si ihned termín nejbližšího lékařského vyšetření. Pokud nemáte přístup v Emmy anebo nejste spokojeni s termínem, předejte požadavek naší telefonické lince, která Vás spojí s naší ambulancí. Zdravotní sestra s Vámi zkonzultuje stav a domluví další postup. Vyšetření není zaměřeno na dlouhodobě trvající obtíže a komplexní zdravotní anebo sociální problémy. Stav je možno osobně konzultovat na recepci mezi 6-8. hodinou ráno. V urgentních život ohrožujících stavech voláte linku 155.

Plánované vyšetření

Objednáváme pacienty online, telefonicky anebo osobně na recepci. Prostřednictví Emmy zadejte požadavek (neurgentní zhoršení zdravotního stavu, předoperační vyšetření, závodní péče, apod.). Napište nám orientačně, čeho se Váš stav týká. Vyhodnotíme nutnost návštěvy lékaře popř. Váš stav vyřešíme telefonicky anebo psanou konzultací. V případě nutnosti lékařského vyšetření Vám umožníme výběr termínu.

Recepty

Registrovaným pacientům zasíláme recepty formou SMS. Píšeme recepty výhradně pro námi sledované či léčené nemoci a na indikaci lékaře. Recepty či poukazy žádáte online zadáním požadavku v portálu Emmy. Kdykoliv také můžete volat naší telefonní linku hlasu Emmy a předat vzkaz. Recept je Vám zaslán v nejbližší možné době. Recepce neslouží k vydávání receptu na počkání, ale vydává recepty předem objednané. Objednávku je možné požádat písemně do předem připravené schránky v čekárně.

Telefonní linka Hlasu Emmy

Pro pacienty, kteří nemají připojen k internetu anebo registraci v aplikaci Emmy funguje telefonní linka 597 089 341. Hlas Emmy je robotický asistent, který po Vaší identifikaci předá zprávu naší ambulanci. Buďte prosím trpěliví při Vaší identifikaci. Váš požadavek včetně receptů vyřídíme vzdáleně anebo Vám přímo zavoláme k Vaší spokojenosti. Děkujeme za trpělivost.

Registrovaným pacientům zasíláme recepty formou SMS anebo vydáváme osobně na recepci. Píšeme recepty pro námi sledované či léčené nemoci. Recept žádáte online zadáním požadavku v portálu Emmy. Kdykoliv také můžete volat naší telefonní linku (klapka 3) a nahrát vzkaz s údaji k požadovanému receptu. Recept je Vám zaslán v ordinační době.

Dle Zákona o zdravotních službách č. 372/2011 Sb. jsou pacienti povinni se řídit vnitřním řádem zdravotnického zařízení.

Povinnosti pacienta při poskytování zdravotních služeb

  1. Řídit se pokyny zdravotnického personálu a dodržovat navržený individuální léčebný a diagnostický postup.
  2. Pravdivě informovat ošetřující zdravotnický personál o dosavadním vývoji zdravotního stavu, včetně informací o infekčních nemocech, o zdravotních službách poskytovaných jinými poskytovateli, o užívání léčivých přípravků, včetně návykových látek, a dalších skutečnostech podstatných pro poskytování zdravotních služeb. Nesplnění této povinnosti je považováno za hrubé porušení tohoto vnitřního řádu.
  3. Chovat se dle zásad slušného chování k zdravotnickým pracovníkům a ostatním pacientům.
  4. Při známkách infekce dýchacích cest (kašel, rýma) vstupovat do zdravotnického zařízení s ochrannými pomůckami (ochranná rouška anebo respirátor).
  5. Nahlásit zdravotnickému zařízení veškeré důležité změny týkající se osobních údajů (jméno, bydliště, telefon, e-mail a další) a pojištění (druh a změna pojišťovny).
  6. Pacient, který se nemůže dostavit na objednané vyšetření, se předem omluví, a neblokuje rezervovaný čas jiným pacientům. Takto lze učinit přes webový portál sestry Emmy zrušením termínu anebo telefonicky.
  7. Pacient je povinen informovat zdravotnické zařízení o plánované operaci, a tedy nutnosti provedení předoperačního vyšetření. Tuto skutečnost by měl nahlásit nejlépe hned poté, kdy se dozví termín své operace. Jen tak bude mít zdravotnický personál dostatek času naplánovat všechna potřebná předoperační vyšetření.
  8. Nesmí požívat před a během vyšetření alkohol nebo jiné návykové látky a podrobit se na základě rozhodnutí ošetřujícího lékaře v odůvodněných případech vyšetření za účelem prokázání, zda je nebo není pod vlivem alkoholu nebo jiných návykových látek.
  9. Je zakázáno pořizování jakýchkoliv fotografií, videonahrávek nebo audionahrávek ve všech prostorách zdravotnického zařízení bez souhlasu pověřeného vedoucího pracovníka a bez souhlasu osob, které by případně měly být natáčeny nebo fotografovány!

Organizace provozu a ordinační doba

  1. Aktuální ordinační doba je zveřejněna na recepci a na webových stránkách společnosti www.dumlekaru.cz. Preferujeme zabezpečenou online komunikaci přes virtuální sestru Emmy.
  2. Odběry krve jsou prováděny denně mezi 6-8 hod ráno bez objednání.
  3. Pacienti o pravidelné recepty žádají přes webový portál sestru Emmy a recepty jsou přednostně zasílány na mobilní telefon. Pro seniory bez připojení k internetu je vyhrazena telefonická linka nebo osobní kontakt na recepci.
  4. Ošetřujeme pouze objednané pacienty.
  5. Po příchodu do čekárny se klient registruje pomocí kartičky zdravotní pojišťovny nebo občanského průkazu v registračním zařízení (kiosek pro kartičky na stěně chodby).
  6. Lékař provádí vyšetření zpravidla v ordinaci, kam je pacient přivolán přiděleným číselným lístkem a gongem monitoru v čekárně.
  7. U žádné zdravotní služby poskytované zdravotnickým zařízením nevyžadujeme písemný souhlas pacienta, vyjma případů, které výslovně stanoví zákon.
  8. Doklad o dočasné pracovní neschopnosti (dále jen DPN) vystavuje lékař na základě zjištění zdravotního stavu, nikoliv na žádost pacienta anebo jiného lékaře. Praktický lékař neslouží k vedení DPN, pokud jste kontrolováni u jiných lékařů.
  9. Pokud se pacient bez předchozí omluvy nedostaví na plánovanou kontrolu nebo nekontaktuje lékaře v domluvenou dobu v době trvání DPN, bude mu DPN v daném termínu ukončena.
  10. Návštěvní služba není prováděna akutně, ale pouze po předchozí domluvě. Návštěva je hrazena z veřejného zdravotního pojištění v případě, kdy zdravotní stav pacienta neumožňuje jeho přepravu do ordinace a zpět. V opačném případě může být návštěva hrazena pacientem.

Objednání na vyšetření

  1. K vyšetření se objednává online prostřednictvím virtuální sestry Emmy, osobně na recepci anebo telefonicky.
  2. V ordinační době jsou rezervované časy pro akutní pacienty, kteří mají náhlou změnou zdravotního stavu! V tuto vyhrazenou dobu si nelze volit lékaře k ošetření a konzultace trvá 10 minut.
  3. Časové možnosti pro jednotlivá ošetření a prohlídky jsou různé. Je tedy nutné požadavek co nejvíce specifikovat (kontrola tlaku, cukrovky, řidičský průkaz, zbrojní průkaz, příspěvek na péči apod.) volbou přes virtuální sestru Emmy.
  4. Čas, na který je pacient objednán, nepředstavuje čas, kdy pacient vstupuje do ordinace, ale čas, odkdy je pacient přítomen v čekárně. Snažíme se ale maximálně dodržovat stanovený termín. Vzhledem k charakteru a chodu ambulance praktického lékaře může dojít k posunutí času vyšetření. Děkujeme za pochopení.

Zdravotnická dokumentace

  1. Zdravotnická dokumentace pacienta vedená lékařem je majetkem lékaře. Nahlížet do ní a pořizovat z ní výpisy a kopie může pouze pacient či jeho zákonní zástupci. Dokumentaci nelze vynášet z ordinace.
  2. Pokud se pacient přeregistruje k jinému praktickému lékaři, zdravotnické zařízení pořizuje a odesílá novému registrujícímu lékaři na jeho žádost výpis ze zdravotní dokumentace. Výpis obsahuje všechny údaje potřebné pro zachování poskytování dalších zdravotních služeb pacientovi.

Registrace k praktickému lékaři pro dospělé

  1. Společnost Dům Lékařů a.s. (dále jen zdravotnické zařízení) poskytuje zdravotní služby v plném rozsahu svým registrovaným pacientům anebo dle domluvy nepojištěným nemocným za přímou úhradu.
  2. Pacient může požádat o registraci ve zdravotnickém zařízení, pokud uplynuly více než 3 měsíce od jeho předchozí registrace u jiného praktického lékaře. O přijetí registrace rozhoduje zdravotnické zařízení, stvrzena je podpisem registračního listu a souhlasem s vnitřním řádem.
  3. K registraci do zdravotnického zařízení se pacient musí vždy prokázat platným dokladem totožnosti a průkazem zdravotní pojišťovny.

Odmítnutí přijetí pacienta do péče (§ 48 zákona č. 372/2011 Sb.)

  1. Poskytovatel, kterého si pacient zvolil, může odmítnout přijetí pacienta do péče, pokud:
    1. by přijetím pacienta bylo překročeno únosné pracovní zatížení nebo jeho přijetí brání provozní důvody, personální zabezpečení nebo technické a věcné vybavení zdravotnického zařízení; překročením únosného pracovního zatížení se rozumí stav, kdy by zajištěním zdravotních služeb o tohoto pacienta došlo ke snížení úrovně kvality a bezpečnosti zdravotních služeb již registrovaných pacientům,
    2. by vzdálenost místa pobytu pacienta neumožňovala v případě poskytování zdravotních služeb v oboru všeobecné praktické lékařství výkon návštěvní služby,
    3. není pojištěncem zdravotní pojišťovny, se kterou má poskytovatel uzavřenu smlouvu podle zákona o veřejném zdravotním pojištění; a nejedná o zdravotní stav ohrožující bezprostředně život.
  2. Poskytovatel může ukončit péči o pacienta v případě, že:
    1. prokazatelně předá pacienta s jeho souhlasem do péče jiného poskytovatele,
    2. pacient vysloví nesouhlas s poskytováním veškerých zdravotních služeb,
    3. pacient závažným způsobem omezuje práva ostatních pacientů, úmyslně a soustavně nedodržuje navržený individuální léčebný postup, nebo s poskytováním zdravotních služeb vysloví souhlas, ale neřídí se vnitřním řádem a jeho chování přitom není způsobeno zdravotním stavem,
    4. přestal poskytovat součinnost nezbytnou pro další poskytování zdravotních služeb; to neplatí, jestliže neposkytování součinnosti souvisí se zdravotním stavem pacienta; a nejedná o zdravotní stav ohrožující bezprostředně život.

Důsledky porušení vnitřního řádu

  1. Zdravotnické zařízení může ukončit poskytování zdravotních služeb pacientovi, který závažným způsobem omezuje práva ostatních pacientů, úmyslně a soustavně nedodržuje navržený léčebný postup nebo se neřídí vnitřním řádem (§48 odst. 2 zákona o zdravotních službách č.372/2011Sb.)
  2. V případě ukončení péče z důvodu porušení vnitřního řádu dostane pacient písemné vyrozumění s uvedením důvodů opravňujících k tomuto kroku, v souladu s §48 odst. 5 stejného předpisu.

Informace o povinnostech praktických lékařů a ambulantních specialistů

Kdo je ošetřujícím lékařem (OL)?

Ošetřujícím lékařem je ten lékař, který má pacienta v péči pro konkrétní onemocnění (diagnózu).

Může jím být praktický lékař, pokud však onemocnění vyžaduje specializovanou péči, pacient je předán příslušnému specialistovi. Tento odborník se pak stává jediným ošetřujícím lékařem pro dané onemocnění a zůstává jím po celou dobu péče.

Povinnosti ošetřujícího lékaře

Pouze ošetřující lékař má pravomoc a zároveň odpovědnost rozhodovat o léčbě daného onemocnění, a to z hlediska odborného, ekonomického i právního.

OL je povinen samostatně zajistit veškeré potřebné úkony v rámci své péče:

  • předepisování léků,
  • indikaci vyšetření (zobrazovacích, laboratorních apod.),
  • doporučení k rehabilitaci,
  • vystavení a vedení dočasné pracovní neschopnosti (DPN).

Tyto povinnosti nelze přenášet na jiného lékaře, včetně registrujícího praktického lékaře.

Situace, kdy ambulantní specialista pacienta vyšetří, ale následně ho odešle k praktickému lékaři s požadavkem na vystavení receptu, žádanky či DPN („vystavit cestou PL“), jsou nejen nekolegiální, ale i v rozporu s právními předpisy.

Shrnutí konkrétních povinností ošetřujícího lékaře

Předepisování léků

Ošetřující lékař rozhoduje o medikaci a zodpovídá za ni. Musí předepsat veškeré léky do příští kontroly sám. Přenášení této odpovědnosti na jiného lékaře není přípustné.

Indikace vyšetření

Ošetřující lékař je povinen vystavit žádanky na vyšetření související s poskytovanou péčí.

Zajištění zdravotního transportu (sanitka)

Transport na vyšetření zajišťuje lékař, který pacienta na vyšetření odesílá nebo zve, zpětný transport zajišťuje lékař, který vyšetření provedl.
Výjimkou je převoz k vyšetření či ošetření bez lékaře (např. na fyzioterapii či RTG) nebo při dlouhodobém objednání – v těchto případech posuzuje potřebu praktický lékař.

Dočasná pracovní neschopnost (DPN)

S výjimkou záchranné a pohotovostní služby je povinen vystavit neschopenku každý lékař v den, kdy neschopnost zjistí.
DPN vede ošetřující lékař, který jej léčí pro dané onemocnění. Praktický lékař nesmí vést neschopenku za jinou odbornost.

Naše ordinace komunikuje elektronicky pomocí virtuální sestry Emmy

Pro pacienty nemající připojení internetu funguje telefonní linka anebo recepce. Recepce je v provozu pouze v brzkých ranních hodinách. Emmy je chytrý systém pro zabezpečenou komunikaci. Usnadňuje přístup k péči a zároveň šetří náš i Váš čas. Stáhněte si aplikaci z mobilu na Obchod play (pro Android), pro iOS užijte webový prohlížeč moje.sestraemmy.cz. Registrujte se svou osobou a na za jinou osobu. K registraci do systému Emmy potvrďte kódem svůj mail i telefonní číslo (s předvolbou ČR +420). Zadejte správně své údaje zejména číslo pojištěnce. V případě obtíží s registrací kontaktuje hotline linku Emmy na t.č. 222 360 060.

Zastupování osoby v systému Emmy

Senioři mohou být v systému zastupováni rodinou či jinou pověřenou osobou. Registrujte se pod svým jménem a v požadavcích zadejte, zda jednáte za sebe anebo za „někoho jiného“ společně s číslem pojištěnce a pojišťovnou. Možnost zastupování Vám nastavíme nebo telefonicky ověříme.

Může vás spojit s vaším lékařem
Domluví vám schůzku
Přepošle dokumenty od vás do ordinace
Předá vám předem pokyny z ordinace, abyste věděli, co a jak máte udělat
Jak vytvořit přístup do Emmy? Zde odkaz na video